چالش های دستان بسته مدیران مناطق شهرداری و مطالبات مردم!

مدیران مناطق شهرداری کرج از اختیارات کافی برای اتخاذ تصمیمات موثر و به موقع برخوردار نیستند و به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان و تحقق مطالبات آن ها، ضروری است که اختیارات بیشتری به آن ها تفویض شود.

خبرگزاری تسنیم از کرج، دویست و سی و نهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با حضور اعضای کمیسیون و مدیران و معاونین شهرداری، به منظور ادامه بررسی لایحه بودجه سال 1404 شهرداری کرج برگزار شد. در این جلسه، یکی از مباحث مهم مطرح شده، نیاز به تفویض اختیارات بیشتر به مدیران مناطق شهرداری بود.

بر اساس نظرات مطرح شده، مدیران مناطق شهرداری کرج از اختیارات کافی برای اتخاذ تصمیمات موثر و به موقع برخوردار نیستند و به منظور تسهیل در روند انجام امور مربوط به مدیریت شهری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و تحقق مطالبات آنها، ضروری است که اختیارات بیشتری به آن ها تفویض شود.

این پیشنهاد به منظور تسریع در فرآیندهای اجرایی و کاهش معطلی ها در تصمیم گیری های روزمره مطرح شد و اعضای کمیسیون بر لزوم هماهنگی بیشتر بین مدیریت شهری و مناطق تأکید کردند. این بحث، بخشی از بررسی های گسترده تر لایحه بودجه 1404 شهرداری کرج بود که هدف آن ارتقای کارایی و بهبود خدمات شهری است.

جواد چپردار، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه در خصوص ردیف کمک مدیریت شهری به مدارس و مساجد گفت: در سال اول شورا، به منظور کمک به مساجد و مدارس، ردیفی در بودجه در نظر گرفته شد که توسط مدیران مناطق دهگانه شهرداری کرج اجرا شد و این تجربه با موفقیت همراه بود.

اظهار بی اطلاعی برخی شهروندان از زیباسازی شهر

وی افزود: سال بعد، با تمرکز بیشتر و هماهنگی با آموزش و پرورش و امور مساجد، این حمایت ها به طور متمرکز انجام شد و اثرات مثبت آن در سطح شهر قابل مشاهده بود. برخی مدیران مناطق پیشنهاد دادند که با توجه به مطالبات مردمی در حوزه مساجد و مدارس، درصدی از این ردیف های بودجه به صورت مستقیم به مناطق اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: هدف این است که مدیران مناطق بتوانند در راستای پاسخگویی به نیازهای مردم در این زمینه، از منابع تخصیص یافته استفاده کنند. این پیشنهاد به منظور تأمین منابع لازم برای رفع مطالبات محلی و تسهیل در اجرای طرح های مرتبط با مساجد و مدارس مطرح شد.

چپردار اذعان کرد: علی رغم تلاش های صورت گرفته در سطح شهر و فعالیت های فرهنگی و زیباسازی در مناسبت ها و اعیاد، برخی از شهروندان اظهار می کنند که از این اقدامات اطلاعی ندارند یا تأثیر آن را در محلات خود مشاهده نمی کنند. مدیران مناطق می گویند در مناسبت ها و اعیاد، فعالیت های فرهنگی و زیباسازی عمدتاً در مرکز متمرکز است.

وی خاطرنشان کرد: طبق نظر مدیران مناطق، نیاز به تخصیص درصدی از منابع برای مناطق و محلات احساس می شود تا این اقدامات در سطح مناطق به صورت مستقل و با اختیار مدیران انجام شود. این پیشنهاد به منظور ارتقای فعالیت های فرهنگی و زیباسازی در مناطق مختلف شهر و پاسخ به مطالبات مردمی در این زمینه مطرح شد.

مردم رفع مشکلات محلات را از مدیران مناطق مطالبه می کنند

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج افزود: گاهی گفته می شود که در خصوص جذب منابع و تمرکز مرکز بر اساس پروژه های عمرانی در شهر تجدیدنظر شود زیرا با توجه به تغییرات در درآمدهای مناطق و ظرفیت های موجود نسبت به سال های گذشته، روال موجود باید تغییراتی داشته باشد.

علی قاسم پور، رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: درصد تقسیم و تسهیم درآمد بین مناطق شهرداری و مرکز مصوبه ای از سوی شورای شهر ندارد و این موضوع در قالب مصوبات داخلی شهرداری و بر اساس مصوبات شورای برنامه ریزی شهرداری تعیین می شود که از اختیارات شهردار و حوزه های شهری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در راستای جلب نظر مدیران و کمک به بهبود فرآیند تسهیم درآمد اقدام کنیم، لازم است هنگام جذب درآمد، توجه خاصی به نحوه تخصیص آن داشته باشیم تا در نهایت منجر به بهبود عملکرد کلی شهرداری و افزایش رضایت مندی مدیران مناطق دهگانه شهرداری کرج شود.

مریم قهرمانی صارم، عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: خدا را شکر که شورای شهر در سال چهارم به این نتیجه رسید که انجام برخی امور را به مدیران مناطق محول کند زیرا مردم موضوعات را از مدیران مناطق درخواست و مطالبه می کنند. این امر موجب نزدیک تر شدن خدمات به نیازهای واقعی شهروندان خواهد شد.

دست مدیر منطقه باز باشد، خروجی ها مثبت می شود

وی اذعان کرد: پیرو درخواست اهالی محله حیدرآباد یک روز پس از انتصاب مدیر منطقه 7، از او خواستم که به همراه هم بازدیدی از این منطقه داشته باشیم تا از نزدیک کمبودها و مشکلات را احصا کنیم که من به عنوان عضو شورا از مشاهده آنها احساس خجالت می کردم، چراکه برخی از این مسائل به شدت نیازمند توجه فوری بودند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: مواردی نظیر فضاهای خاکی، مکان های بلااستفاده، اصلاحات هندسی ناقص و نبودن پارک در محله ای بزرگ با جمعیتی بالغ بر دو تا سه هزار خانوار، از جمله مشکلات این محله بود. از مدیر منطقه خواستم که پیگیری و بررسی کند که آیا زمینی برای تملک در این منطقه وجود دارد تا بتوان به حل این مشکلات پرداخت؟

قهرمانی صارم بیان کرد: وقتی دست مدیر منطقه باز باشد، می توان شاهد خروجی های مثبت بود، چراکه مدیر موظف به پیگیری و کمک خواهد شد. اما در صورتی که برخی مسئولیت ها مانند کمک به مدارس و مساجد و احداث بازار روز تنها در اختیار شهرداری مرکز باشد، مدیران مناطق نمی توانند خواسته های اهالی منطقه را به درستی اجابت کنند.

وی مطرح کرد: هیچ گاه در سال های گذشته مدیران مناطق این گونه با محدودیت مالی مواجه نبوده اند که حتی برای تزئینات و آذین بندی نیز بودجه کافی نداشته باشند. چرا دست مدیران مناطق را بسته ایم؟ ضروری است این مسائل را جدی بگیریم و برای مناطق به ویژه در موضوع مهم تملکات تصمیمات مؤثری را اتخاذ کنیم.

در برخی موارد خرید تجمیعی به صرفه تر است

قهرمانی صارم گفت: تعریض خیابان ها و اصلاحات هندسی اغلب با تملک یکی دو پلاک امکان پذیر است، اما همکاری لازم از سوی مرکز صورت نمی گیرد. نباید تصور کنیم که با برون سپاری امور، اتفاق مطلوبی رخ خواهد داد؛ در برخی موارد، پروژه هایی که توسط مناطق مدیریت شده اند، بهتر و سریع تر از پروژه های تحت نظر مرکز پیش رفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی، عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: با پیشنهاد تقویت مدیریت صف موافقم، اما نباید فراموش کنیم که تمرکز و تجمیع برخی موضوعات، به ویژه از نظر اقتصادی، دلایل منطقی خود را دارد. برای مثال، در مواردی مانند خرید ریسه های تزئینی، خرید تجمیعی و متمرکز آنها صرفه جویی اقتصادی دارد.

وی اظهار کرد: بااین حال، استدلال ما برای تقویت مدیریت صف صرفاً اقتصادی نیست؛ بلکه رویکرد ما در این مسیر، حرکت به سمت یک حکمرانی محلی کارآمد است. هدف ما تقویت حکومت محلی و افزایش توان اجرایی مناطق است تا تصمیم گیری ها و اجرای پروژه ها با سرعت، دقت و هماهنگی بیشتری انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که تقویت مناطق الزاماً از مسیر تأمین منابع مالی نمی گذرد، بلکه موضوع اعتبارات نقش کلیدی تری دارد. در اختیار گذاشتن بودجه به مدیران مناطق، تنها یکی از مولفه های تقویت آن هاست، اما نباید آن را تنها راه حل دانست. این موضوع نیازمند بررسی است.

لزوم مشارکت شهروندان در آذین بندی شهر

سعیدی با اشاره به اینکه هر منطقه شرایط و الزامات خاص خود را دارد، افزود: در یک منطقه مصلی مستقر است، در منطقه ای دیگر فرماندهی انتظامی قرار دارد، برخی مناطق دارای چندین دانشگاه هستند و برخی فاقد آن. همچنین، در یک منطقه ممکن است 10 مسجد وجود داشته باشد، درحالی که در منطقه ای دیگر این تعداد به 30 مسجد برسد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: این تفاوت ها نشان می دهد که اگر قرار است به سمت تقویت مدیریت صف حرکت کنیم، ابتدا باید نظام مشخصی برای آن استخراج و تدوین شود تا این تقویت، متناسب با نیازهای واقعی هر منطقه صورت گیرد و در عین حال، سازوکاری برای ارزیابی مستمر و بهبود این روند در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: پیشنهاد دوستان قابل تأمل اما لازم است الزامی را تعیین کنیم که شهرداری ملزم به مطالعه و بررسی شود که چگونه می توان قدرت متمرکز را با روشی کارآمد به صف منتقل کرد. ارزش نصب ریسه و پرچم به انجام آن توسط شهرداری مرکز نیست، بلکه به این است که شهروندان فضای مقابل خانه هایشان را آذین کنند.

سعیدی بیان کرد: نقش شهرداری باید فراهم کردن امکان و تسهیل این مشارکت باشد، نه صرفاً اجرای مستقیم آن. در یک دولت مردمی، این اقدامات نیازی به زمان طولانی ندارند، بلکه باید مسیر آن تسهیل شود. مدیر منطقه، پیش از آنکه صرفاً بودجه در اختیار داشته باشد، باید نیروی انسانی مناسب برای اجرای این امور در منطقه داشته باشد.

سرنوشت نامعلوم پرچم های نصب شده در شهر!

عضو شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: پول تنها یکی از مولفه هاست، اما آنچه اهمیت دارد، تعریف تعامل مؤثر میان شهرداری و شهروندان است. این تعامل، در عین ایجاد فرصت برای مشارکت عمومی، نگرانی های برخی اعضا را نیز برطرف می کند. 20 هزار میلیارد تومان هزینه می شود، اما عملاً مشارکت مردمی در این فرآیند وجود ندارد.

فاطمه منعمی، دبیر کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: تصمیم گیری درباره نورپردازی زیرگذرها و پروژه های مشابه، یک مقوله است و خرید پرچم و ریسه مقوله ای دیگر. به نظر می رسد که خرید پرچم و ریسه، به دلیل جنبه اقتصادی، باید به صورت مرکزی انجام شود، اما اجرای آن می تواند در اختیار مناطق قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرچم ها پس از استفاده چه سرنوشتی پیدا می کنند؟ وقتی آن ها را جمع می کنند، نگهداری برایشان دشوار است، درحالی که اگر همان موقع پرچم ها را در اختیار خودمان بگذارند، می توانیم در مناسبت های مختلف از آن ها استفاده کنیم. در این صورت نیاز نیست هر سال هزینه جدیدی را برای خرید پرچم صرف کنیم.

دبیر کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: نباید سوال کنیم که چرا امسال پرچم جدید می خواهید؟ بلکه باید بپرسیم مگر سال گذشته این تعداد پرچم برای شما خریداری نشد؟ پس پرچم های سال قبل چه شدند؟ این رویکرد منطقی تر و ضروری است تا از هزینه های تکراری جلوگیری شود و مدیریت منابع بهینه تر صورت گیرد.

مدیران مناطق بیکار نیستند

مجتبی حاجی قاسمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج توضیح داد: تا سال گذشته، رقمی به مدیران مناطق اختصاص داده می شد تا میان مدارس و مساجد توزیع کنند، اما به نظر می رسد که این کار جزو وظایف کلیدی ما نیست و نباید زمان زیادی را صرف تصمیم گیری درباره میزان تخصیص آن کنیم. این موضوع، یک وظیفه جانبی است.

وی با اشاره به اینکه وظایف اصلی ما در مناطق، مسائل اساسی تری هستند، ادامه داد: وظیفه اصلی ما در شهر، رفت و روب شهر که هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده و جلوگیری از انباشت زباله است که سالانه چندین برابر هزینه تخصیص یافته به مدارس و مساجد را در بر می گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج پاک سازی و مدیریت نخاله های ساختمانی را دیگر وظیفه شهرداری دانست که باوجود هزینه های مداوم، همچنان شاهد بازگشت دوباره نخاله ها هستیم و اظهار کرد: حفظ و نگهداری فضای سبز نیز از دیگر وظایف است که باوجود صرف چند صد میلیارد تومان هزینه، وضعیت آن همچنان چالش برانگیز است.

حاجی قاسمی افزود: تمرکز اصلی ما باید بر این مسائل اساسی باشد و اولویت بندی منابع و زمان بر اساس نیازهای کلان مدیریت شهری انجام شود. مدیران مناطق بیکار نیستند، بلکه حجم زیادی از کارهای اساسی را بر عهده دارند، اما نکته جالب اینجاست که بجای تمرکز بر این اولویت های حیاتی، مدارس و مساجد به اولویت اصلی آن ها تبدیل شده است.

کمک حدود 20 میلیارد تومانی شورای شهر کرج به مساجد

وی مطرح کرد: در سال گذشته این ردیف با رای شورا مرکزی شد و تاکنون 19 میلیارد و 496 میلیون تومان از ردیف 20 میلیاردی تخصیص یافته به مساجد، به صورت دقیق و مطابق با مکاتبه رسمی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز از طریق شماره شبا به حساب 154 مسجد واریز شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج توضیح داد: از مردادماه، معاونت عمرانی اقدام به تهیه آلبومی از وضعیت مدارس کرده و به صورت تک به تک با آموزش و پرورش ارتباط برقرار کرده تا با تمرکز بر دو نیاز اصلی دانش آموزان، یعنی آبخوری و سرویس های بهداشتی، اقدامات لازم را انجام دهد. پیمانکار نیز انتخاب شده تا پایان سال، این ردیف جذب می شود.

سید مرتضی اعتصامی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: گاهی با توجه به زمان و شرایط تصمیم می گیریم که بودجه به صورت متمرکز مدیریت شود. در هر نقطه ای که نیاز به افزایش بهره وری داریم، باید تلاش کنیم بودجه های غیرضروری را کنترل کنیم، باید به آن اعتقاد داشته باشیم.

وی افزود: اینکه هر سال شهرداری اقدام به خرید ریسه و پرچم کند، منطقی نیست؛ چراکه تعظیم شعائر باید با مشارکت مردم انجام شود. آیا هیچ یک از شما مراجعه ای در این خصوص نداشته اید؟ در سال اول، تصمیم گرفتیم برخی المان ها را در اختیار مساجد قرار دهیم که تابلوهای طراحی شده با اذکار و اسامی ائمه میان آنها توزیع شد.

ضرورت نظارت بر هزینه کرد عوارض دریافتی از مردم

اعتصامی ادامه داد: اکنون که از کنار برخی مساجد عبور می کنیم، می بینیم که به خوبی از آن ها نگهداری شده و همچنان مورداستفاده قرار می گیرند. سزاوار نیست که این بودجه صرف آذین بندی هایی شود که اگر مردم آن را نگهداری کنند، اثربخش تر و ماندگارتر خواهد بود. بر این سیاست تأکید دارم و با افزایش ردیف بودجه در این زمینه مخالفم.

مریم قهرمانی صارم تصریح کرد: اینکه بگوییم کمک به مدارس و مساجد وظیفه اصلی ما نیست، ادبیات مناسبی نیست و چنین نگاهی از این شورا بعید است. اتفاقاً این کار جزو وظایف ماست، زیرا ما نمایندگان مردم در پارلمان شهری هستیم و نقشمان لینک کردن دستگاه های خدماتی، نظارت بر عملکرد آن ها و اطمینان از اجرای صحیح امور است.

وی ادامه داد: شهرداری از تولد تا وفات، عوارض مختلفی را از شهروندان دریافت می کند؛ بنابراین وظیفه داریم بر نحوه هزینه کرد این منابع نظارت کنیم تا در راستای نیازها و خواست عمومی مردم صرف شود. ما باید به مطالبه شهروندان پاسخ دهیم و منابع مالی در بخش هایی هزینه می شود که مطالبه و خواسته مردم است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: زیباسازی صرفاً به یک بُعد محدود نمی شود؛ ممکن است شامل رنگ آمیزی، نورپردازی و سایر اقدامات بهبود محیطی باشد. باید بودجه ای در اختیار مدیران مناطق قرار بگیرد تا بتوانند این نوع کارهای جزئی اما ضروری را در سطح محلات انجام دهند. مرکز در کارهای عمرانی خود نیز مانده است!

مناعت طبع داشته باشید و بزرگی کنید

قهرمانی صارم اظهار کرد: کمک به مدارس نیز بخشی از وظایف ماست. در شرایطی که خزانه دولت خالی است و امکان کمک وجود ندارد، باید به کمک یکدیگر بیاییم. اینکه رقمی در اختیار مدیران مناطق قرار بگیرد، نه تنها اتفاق عجیب و غریبی نیست، بلکه ضرورتی است که به بهبود خدمات در سطح شهر کمک می کند.

وی مطرح کرد: توصیه من به همکاران این است که مناعت طبع داشته باشید و بزرگی کنید. شما در شورای کلان شهر کرج نشسته اید؛ شایسته نیست که برای یک، دو یا پنج میلیارد وقت یکدیگر را بگیرید. اجازه دهید کارها به صورت اصولی پیش برود. باید کمک کرده و شرایطی را فراهم کنیم که این اقدامات به درستی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج متذکر شد: چرا مدیر ما مجبور شده تخلف کند؟ فکر می کنید خوشش می آید از محل 137 برای مواردی که مربوط به سطح شهر و درخواست های مردم است هزینه کند؟ او مجبور بوده این هزینه ها را هر طور که شده تأمین کند، چون خواسته و مطالبات مردم بوده اند. باید این موارد را در ردیف بودجه مناطق لحاظ کنیم.

علی قاسم پور، رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: خاصیت فضاهای جمعی مانند شورا، تبادل آرای مختلف و نظرات متفاوت است. می توانیم با هم اختلاف نظر داشته باشیم، اما در نهایت به تصمیم واحدی خواهیم رسید. در حال حاضر، سه موضوع اصلی را برای همه مناطق در نظر می گیریم.

پرچم های نصب شده در شهر هنگام جمع آوری از بین می روند

وی افزود: این موضوعات عبارتند از امکان احداث بازار روز، زمین ورزشی روباز که مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد، مبالغی برای کمک به مدارس و مساجد و بودجه ای برای اختصاص به کارهای زیباسازی. این اقدامات با هدف اختصاص بودجه ای به مناطق و ارتقای شرایط زندگی مردم و بهبود زیرساخت ها در مناطق مختلف انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: می دانید چرا ریسه ها و پرچم ها نمی مانند؟ زیرا پیمانکار آن ها را نصب می کند و وقتی زمان جمع آوری می رسد، آن ها را می کشد و جمع می کند، که نتیجه اش این است که همه آنها تکه تکه می شوند و از بین می روند. این رویه در شهرداری نیاز به تغییر و بهبود دارد.

قاسم پور اظهار کرد: مرکز و مناطق همه جزو تیم واحد هستیم و باید با هم فکر و یک مدل مناسب تعریف کنیم. اینکه بگوییم از امروز همه اختیارات باید در دست منطقه یا مرکز باشد، اشتباه است. باید یک تعادل ایجاد کنیم و با سیاست گذاری آرام و مطالعه شده این کار را به پیش ببریم. برای عملی کردن این امر باید مدل مشخصی ایجاد شود.

علیرضا رحیمی، نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: اتفاقات خوبی در شهر افتاده، اما توزیع درستی انجام نشده است. از پل سوم خرداد تا انتهای کیانمهر شاید حتی یک بنر هم نصب نشده یا در بلوار باغستان هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. برخی می گویند هیچ تغییر چشمگیری در مناطق ایجاد نمی شود.

فرایند توزیع باید عادلانه انجام شود

وی با بیان اینکه در حقیقت، تعظیم شعائر باید مسئولیت مشترک بین مردم و حکومت باشد و هر دو باید برای زیباسازی همکاری کنند، عنوان کرد: پیشنهاد می کنم بین 300 تا 500 میلیون تومان برای زیباسازی در هر منطقه اختصاص داده شود و همین مبلغ برای مدارس، حسینیه ها و مساجد نیز تخصیص یابد تا این بخش ها به طور مؤثر اصلاح و بهبود یابند.

فاطمه منعمی، دبیر کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: خرید ریسه و پرچم باید مرکزی باشد و باید بپذیریم که توزیع آن ناعادلانه است، این موضوع را باید اصلاح کنیم. این کار وظیفه شورا نیست؛ بلکه وظیفه شهرداری است که این مسائل را حل کند. فرایند توزیع باید به طور عادلانه ای اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: خرید ریسه و پرچم باید تحت نظارت سیما و منظر شهری انجام شود و مسئولیت آن بر عهده این بخش باشد. مدیر منطقه نباید درگیر خرید و توزیع باشد، زیرا مشکلات و دغدغه های خود را دارد. ما باید تصمیم درستی بگیریم و با اصلاح این فرایندها، کارها را به شکلی منطقی و عادلانه انجام دهیم.

عمار ایزدیار، عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: تفویض اختیار به مدیران مناطق در موضوع آسفالت تا حدی انجام شد، اما هنوز به طور کامل تحقق نیافته است. در برخی محلات، مسجد نداریم ولی حسینیه هایی وجود دارند که کارکرد مسجد را دارند و به مردم خدمت رسانی می کنند اما نمی توانند از حمایت فوق برخوردار شوند که این امر باید بررسی شود.

چقدر دست مناطق را باز بگذاریم؟

علیرضا رحیمی، نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: سیاست شورا برای مناطق باید مشخص و یکپارچه باشد. ما در متمم مقداری در این مورد بحث کردیم و یکی از مناطق با توجه به پیشنهادات و فعالیت های خاص خود، بودجه ویژه تری را دریافت کرده و پیشنهادات خاصی در منطقه داشته است.

وی گفت: سوالی که پیش می آید این است که چقدر دست مناطق را باز بگذاریم؟ اگر قرار است مناطق بازارروز بسازند و پروژه های دیگری را اجرا کنند، باید یک تصمیم واحد گرفته شود زیرا این کار می تواند با تداخل هایی با کار سازمان میادین مواجه شود. ابتدا باید رویکرد شورا در مورد تعامل، سیاستگذاری و بودجه گذاری برای مناطق مشخص شود.

انتهای پیام/

نظرات

captcha